Головна » 2014 » Березень » 16 » Використання боністки в історичній науці, на уроках історії і в позакласній роботі вчителя історі
20:35
Використання боністки в історичній науці, на уроках історії і в позакласній роботі вчителя історі



Боністика відіграє важливу роль у роботі вчителя на уроках історії та значно розширює можливості в викладацькій діяльності. Зокрема відомості з боністики дуже корисні при вивченні тем економічного розвитку країн, грошових реформ. В цих темах розкриваються такі поняття, як емісія – випуск паперових грошей, девальвація – офіційне зменшення курсу вартості грошей, деномінація – заміна грошових купюр з відповідною одночасною зміною масштабу цін. Ці економічні явища були тісно зв’язані з різними політичними подіями, зокрема, війнами.

Відомості боністики допомагають краще зрозуміти суть та значення грошових реформ в СРСР. Унікальна фінансова ситуація з боку боністики склалася в Росії та в Україні в 1918 – 1922 роках. Під час І Світової війни припинилося карбування монет з 1915 р., вони зникали з обігу, бо населення ховало їх як скарб.

Яскраві приклади дає боністика для розуміння суті інфляція – знецінення грошей, одночасного росту цін та грошової маси внаслідок збільшення необмеженого випуску грошей.

Таким чином, відомості і знання з боністики дають уявлення про цікаві деталі минулого, які вчитель може використовувати на уроках.

Вчителю на уроках історії можна застосовувати для пояснення тем як вербальну інформацію з боністики – згадки про гроші, так і наочні зображення. Вони несуть в собі додаткову інформацію в малюнках. Це – часто роботи відомих художників, наприклад Г.Нарбута на грошах УНР, або Гольбейна на німецьких рейхсмарках. Цікава символіка гербів на банкнотах; їх номінали, назви – буде додатковою ілюстрацією до розповіді вчителя, наприклад, зображення князів, гетьманів на гривнях України, царів на рублях Росії, портрети президентів на доларах США. Використовувати справжні грошові знаки на уроках недоцільно, бо вони дуже швидко псуються, тому зручніше робити ксерокопії зображень грошей з відомих каталогів та спеціальної літератури, що зараз не становить проблем.

Допоміжні історичні дисципліни дають найбільш ґрунтовну оцінку джерелам. Починаючи з простих методів дослідження, визначається наукова стежка, або потреба вводити тим чи іншим способом у науковий обіг те, чи інше джерело. Кожне історичне джерело – наслідок життя і діяльності людини або суспільства. Отже, допоміжні історичні науки, зокрема і боністика, відіграють вагоме місце у вивченні історії.

Вивчення зображень національної валюти має велике значення для дослідження історії політичного, економічного та культурного розвитку нашої держави. Аналіз зображень, розміщених на купюрах, дає можливість з’ясувати основні зміни, що відбувалися в політичному й економічному житті держави, процес формування передумов подальшого розвитку української державної символіки.

Саме завдяки знанням та матеріалам з боністики вчитель історії може збагатити свій урок цікавою інформацією, детальніше розкрити тему і суть уроку, зрозуміліше викласти матеріал. 
Переглядів: 847 | Додав: faktor | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: